În urmă cu exact o lună, au început lucrările de reabilitare a unui important viaduct care ajunsese într-o stare avansată de degradare. Construit în 1983, viaductul Grămăticu, cel de-al treilea pod de pe DN 10, nu a avut parte niciodată de lucrări de întreținere. Asta, în condițiile în care pe acest drum național circulă zilnic aproximativ 5.000 de vehicule.
Pilonii de susținere și partea carosabilă sunt deteriorate și șubrezite. Lucrările de refacere a Viaductului Grămăticu sunt de anvergură și implică riscuri pentru muncitori.

Viaductul are o lungime de 188 de metri și este încadrat în clasa tehnică 4. În limbajul drumarilor, asta înseamnă risc iminent de prăbușire!
În următoarele 3-4 luni, Luconsa BM SRL, din Galați, firma care a câștigat licitația pentru reparația viaductului, va încerca să termine de reabilitat cei 4 piloni de susținere după care, în primavară, va trece la decopertarea căii de rulare. De atunci vor fi instituite restricții de circulație, prin semaforizare și trafic alternativ.

Anul viitor, după finalizarea reabilitării celui de-al treilea viaduct, pe DN10 se vor ridica și restricțiile de tonaj în vigoare acum de până la 30 de tone. Celelalte două viaducte din zonă, Giurca și Teherău, au fost realibilitate anii trecuți.




