Publicat la: 20.05.2015. 11:29 / 629 views

UN CITITOR CONSTESTĂ CRITERIUL VECHIMII PE TRASEU ÎN CADRUL LICITAŢIEI DE ATRIBUIRE A TRASEELOR DE MAXI TAXI

Iată e-mailul primit la redacţie din partea domnului Cătălin Ghiţă:
„In cadrul „Documentatiei de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate pe traseele secundare de pe raza Municipiului Buzau”, criteriile de selectie prevazute sunt:1. Tariful unei calatorii
2. Redeventa
3. VECHIMEA in transportul public local de persoane prin curse regulate PE TRASEUL LICITAT
4. Valoarea investitiilor propuse
5. Protectia mediului – norme de poluare

maxi taxiIn opinia mea, criteriul „Vechimea […] pe traseul licitat” este DISCRIMINATORIU pentru ca el creaza un avantaj unui operator fata de altul/altii fara ca operatorul dezavantajat sa poata “egala”, ca n-are cum sa “produca” vechime.

La criteriile legate de Tariful unei calatorii, de Redeventa, de Valoare a investitiilor propuse sau Protectia mediului – norme de poluare, potentialii ofertanti au sanse egale, adica oricare operator are sansa sa ofere un tarif mai mic, sa ofere o redeventa mai mare, sa faca investitii mai mari sau sa aduca vehicule cu norme de poluare mai bune, deci pot concura de la egal la egal. La “vechime” NU.

La “vechimea pe traseu” Primaria/Consiliul Local Buzau creaza un avantaj major si aproape decisiv ACTUALILOR operatori pe care eu il consider DISCRIMINATORIU.

De ce? Pai foarte simplu: in conditii egale sau apropiate, adica vin mai multi operatori cu tarif, redeventa, valoare investitii si norme poluare IDENTICE etc etc, va castiga DETASAT cel mai “VECHI” pe traseu, din cauza acestui criteriu DISCRIMINATORIU, care, pe deasupra, mai are si o pondere de 25%!. Adica cine? Pai cei “vechi”, a caror activitatea dezastruoasa si plina de ilegalitati – cu rare execeptii – o stie si o vede oricine pe trasee, dar a fost si este tolerata in mod cel putin dubios de catre „alesi”. De ce ar fi „preferati” tot ei prin introducerea acestui criteriu DISCRIMINATORIU si cu PONDERE DE 25%, practic descurajatoare pentru orice alt potential ofertant?

Mie, ca simplu calator, putin imi pasa ca ma cara un operator “vechi” sau unul nou, imi pasa de conditiile oferite.“Alesii”, la fel, de ce ar prefera un operator vechi? Se creaza suspiciunea ca se incearca „protejarea” actualilor operatori!

Mentinerea acestui criteriu poate conduce la anularea asa-zisei „licitatii” si am cerut eliminarea acestui criteriu. Daca chiar le pasa de buzoieni, sa puna criterii legate de confort precum dotarea cu aer conditionat (daca are->punctaj mai mare), legate de capacitatea vehiculelor (capacitate mai mare->punctaj mai mare) etc etc dar nu criterii de vechime care nu fac decat sa alimenteze suspiciunile care oricum planeaza asupra celor care au gestionat transportul local, tolerand grave ilegalitati.

2. De asemenea, am solicitat „tovarasului” primar (si rog si presa sa ceara explicatii) sa-mi comunice daca un traseu „secundar” poate fi IDENTIC cu un traseu „PRINCIPAL”. Asa-zisul traseu 2M este IDENTIC cu traseul 2 de autobuz. V-am mai cerut sa explicati care este motivul pentru care se permite CLONAREA/CAPUSAREA/PIRATAREA traseelor Transbus de catre operatori privati…

3. Am solicitat respectarea obligatiei legale privind afisarea in statii a orarelor concrete de trecere prin statii ale acestor maxi-taxi-uri pentru ca RESPECTAREA orarelor sa poata fi VERIFICATA, nu ca acum, cand pe site-ul Primariei sunt trecute niste orare care n-au nicio legatura cu realitatea din statii.

 
(va rog sa consultati orarele de pe site-ul Primarie si apoi sa verificati in statiile de plecare). Deci ori operatorii nu respecta orarele, ori pe site-ul Primariei sunt difuzate informatii FALSE!

De asemenea, am cerut introducerea in modelul de contract a unei prevederi prin care contractul sa poata fi reziliat daca un operator de transport este depistat de 5 ori ca nu respecta orarul, asta pentru a preveni piratarea actuala la care este supus Transbus-ul, cand, in ciuda orarelor „oficiale”, soferii de maxi-taxi isi „ajusteaza” orarul dupa cel al autobuzelor, circuland permanent in fata lor pentru a „fura” calatorii din statii. Daca totul e legal si nu sunt alte interese, nu au de ce sa va „jenati” sa introduca o astfel de prevedere care poate curata transportul local buzoian de piratii deghizati in transportatori privati „onesti”!

 

Lasati un comentariu

AVERTISMENT! CITITORII CARE POSTEAZĂ COMENTARII INJURIOASE, JIGNIRI LA ADRESA UNOR PERSOANE ŞI CARE FOLOSESC CUVINTE CARE NU AU CE CĂUTA PE UN SITE SERIOS, VOR AVEA COMENTARIILE ŞTERSE ŞI INTERDICŢIE, PRIN MIJLOACE TEHNICE, SĂ MAI POSTEZE COMENTARII !

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>