Publicat la: 19.03.2015. 20:13 / 2.393 views

TRASEE DIFERITE PENTRU MAXI TAXI. LA GALAŢI SE VA IMPLEMENTA ACEST SISTEM

Curtea de Conturi a solicitat Primăriei Buzău să acorde trasee diferite faţă de cele ale autobuzelor pentru firmele de maxi taxi din oraş.

AUTOBUZ-VS-MAXI-TAXIÂPrin această solicitare, Curtea de Conturi doreşte să ajute societatea de transport public local, Trans-Bus, aflată într-o situaţie economică dificilă. Peste 80% din bugetul Trans-Bus este asigurat de municipalitate prin subvenţia acordată transportului gratuit al pensionarilor şi elevilor.

O situaţie similară celei de la Buzău se regăseşte la Galaţi. Primăria din oraşul de pe Dunăre urmează să elimine vehiculele tip maxi taxi de pe traseele pe care circulă autobuzele şi troleibuzele. Pentru maxi taxi se vor înfiinţa rute secundare, prin zonele mai puţin accesibile autobuzelor.

Primăria Galaţi are însă un atu important faţă de cea din Buzău. Gălăţenii au reuşit să atragă un împrumut de la BERD graţie căruia vor fi achiziţionate 50 de troleibuze noi şi 20 de autobuze second hand din Olanda. În acest fel, societatea de transport public va putea prelua călătorii afectati de disparitia de pe traseele respective a vehiculelor maxi taxi.

Exista 2 Comentarii
Ce spun vizitatorii:
  1. Campus TV spune:

    Avem rugamintea de a ne lasa nr dvs. de mobil sau sa ne sunati la sediul redactiei la 0238.720026.

  2. Catalin spune:

    Rog presa sa verifice un aspect:

    1. Conform Ordinului nr. 353/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, art. 58, „Pe durata contractului de dare in administrare sau de delegare a gestiunii, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite.”

    Deci Transbus ar fi trebuit sa aiba EXCLUSIVITATE pe traseele sale, nu sa fie CAPUSAT/PIRATAT de firmele de maxi-taxi care nu au facut decat sa se suprapuna peste traseele Transbus, sub „acoperirea” aparent legala oferita de „alesi” care si-au comandat un „studiu” (?!?) care sa arate ca e „nevoie” de maxi-taxi-uri, insa vreau sa vad si eu unde spune acel „studiu” ca trebuie sa fii atat de „prost” incat sa pui firme private si nu pe a ta si unde scrie ca traseele trebuie sa se suprapuna pana la 100%, iar orarele maxi-taxi sa fie „ascunse” prin neafisarea in statii, astfel incat sa nu se „vada” ca orarele maxi-taxi sunt facute special sa poata fi capusat Transbus-ul, iar aceste orare, o poate verifica oricine, inclusiv presa, sunt foarte „flexibile”, adica daca autobuzul e in fata maxi-taxi-ului, atuni la acu maxi-taxi goneste ca dementul ca sa depaseasca autobuzul; dupa ce l-a depasit, merge ca melcul, „ajustandu-si” orasul de asa natura incat sa treca prin statii MEREU in fata autobuzului cu cateva secunde, dar nu prea multe ca nu cumva sa piarda vreun calator naiv pe care s-l „fure” Transbuslui.
    De ce n-au dotat Transbus cu microbuze daca sa cerea „studiul”> Uitati-va la Focsani, de exemplu, au maxi-taxi-uri la societatea de transport local, deci banii raman in sistem.
    Sai Ploiesti, Galati, Ramnicu Sarat etc au dotat companiile „de stat” cu microbuze/midibuze si banii raman in sistem, nu sunt deturnati in buzunare private cu „sprijinul” (complicitater) „alesilor” despre care – unii – se spune ca au o relatie nu tocmai „corecta” cu sistemul maxi-taxi, ceea ce i-ar putea impiedica sa-si faca treaba si sa respecte legea. Cum de altfel se si intapmpla la Buzau…

    2. Transbus e intr-o situatie dificila tocmai din cauza „alesilor” care au avut „grija” ca nu cumva Transbus sa aiba posibilitatea sa preia calatorii si sa nu mai fie nevoie de capusarii cu maxi-taxi-urile.
    Concret? In 2008-2009 Transbus a casat vreo 24 de autobuze DAC/Rocar. Erau, desigur, vechi, uzate fizic si moral, DAR erau AUTOBUZE LEGALE, nu improvizatii ca maxi-taxi-urile.
    De ce le-au casat, caci, in opinia mea, macar 10 din ele puteau trece printr-o reparatie capitala si folosite in continuare.
    De mentionat ca Fetesti, de xemplu, foloseste in continuare acelasi tip de autobuze, fara problema.
    Noi, la Buzau, dam vrabia din mana, ca fraierii, pe cioara de pe gard, „promisele” 10 autobuze. Nu le puteam tine pe alea pana veneau cele noi?!? Sau nu avem minte? Sau avem si casam repede, ca nu cumva sa nu mai fie nevoie de maxi-taxi-urile „noastre”, nu?

    3. Luati legatura cu Primariile si societatile de transport din Galati, Iasi, Cluj, Fetesti etc si vedeti cu ce preturi au cumparat autobuze conforme, second-hand. Veti ramane socati de cat de ieftine sunt fata de unele noi! si sunt CONGORME!

    Nu va mai luati dupa „alesii” astia care va pacalaesc cu basme ca e „strategia” lor sa aiba numai vehicule noi, sa ma scuteasca de prostiile dupa care se ascund, ei nu sunt in stare de nimic dar tin coada pe sus, precum capra.
    Adica nu avem cu ce face transport legal, avem optiune de vehicule second-hand CONFORME, dar avem ambitii prostesti ca ne trebuie musai numai noi.
    Nene, e ca intr-o familie, daca ai bani, iti iei Ferrari, daca nu ai si nici nu sunt sperante sa-i aduni, iei o ?Dacie second-hand, mai ingrijita, si-ti faci treaba.

    Cam asta e, dar unde nu-i minte si interesul poarta fesul, apar explicatii penibile si puerile, cam cum dau „alesii” astia pe pungi…

Lasati un comentariu

AVERTISMENT! CITITORII CARE POSTEAZĂ COMENTARII INJURIOASE, JIGNIRI LA ADRESA UNOR PERSOANE ŞI CARE FOLOSESC CUVINTE CARE NU AU CE CĂUTA PE UN SITE SERIOS, VOR AVEA COMENTARIILE ŞTERSE ŞI INTERDICŢIE, PRIN MIJLOACE TEHNICE, SĂ MAI POSTEZE COMENTARII !

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>