Lucrările de reabilitare a Drumului Județean 203K Mărăcineni – Podu Muncii au ajuns la final! Astăzi, după cinci ani în care a fost în reabilitare, șoseaua pe care circulă zilnic mii de mașini a fost, în sfârșit, predată „la cheie”.
Modernizarea celor 36 de kilometri de drum județean între comunele Mărăcineni și Vintilă Vodă, punctul Podu Muncii, a fost una dintre cele mai dificile investiții derulate de Consiliul Județean Buzău, atât sub aspectul perioadei de derulare a lucrărilor, cât și din punct de vedere al sumelor cheltuite.

Din 2018, când a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, și până în prezent, au fost emise 10 acte adiționale prin care s-a modificat termenul de execuție. Cauza invocată de constructor: problemele din pandemie, războiul din Ucraina și fenomenele meteo extreme.
Au ținut să fie prezenți la recepția finală a lucrărilor și primarii comunelor Mărăcineni, Săpoca, Cernătești și Beceni, practic beneficiarii direcți ai acestei importante investiții. Primarul din Săpoca, Iulian Manea, își amintește și acum de perioada în care se lucra pe raza comunei sale, disconfortul creat de șantier fiind unul greu de suportat pentru miile de localnici.

Potrivit unui studiu al Primăriei Mărăcineni, pe acest drum județean, din comunele de pe Valea Slănicului ajung în municipiul Buzău, zilnic, aproximativ 17.000 de autovehicule.
Aproape 93 de milioane de lei a costat reabilitarea tronsonului de drum județean dintre Mărăcineni și Podu Muncii, mare parte din sumă fiind bani europeni.
De proiectarea și execuția lucrării s-a ocupat firma Oyl Company Holding, din Slobozia, aceeași firmă care s-a ocupat de reabilitarea tronsonului de drum județean dintre comunele Robeasca și Vadu Pașii, limită cu drumul european 85.
După un lucru bun ae găsește un măscărici să comenteze. Marș la tomberon jegoaso.
Lipsesc indicatoarele de circulatie al stațiilor de autobuz conform STAS 1848/2011…chiar nu a observat nimeni?…pe bune, predat la cheie? cine a semnat pentru cheie, să pună indicatoarele pe banii lui.