Punctul IT a participat la Comic Con 2023 cu un stand construit în special pentru pasionații de gaming, tehnologie și programare, care a uimit cu modul practic și jucăuș de a redefini educația. Robert Brezoaie, fondator al şcolii Punctul IT, ne dezvăluie viziunea din spatele expoziției de anul acesta și cum au reacționat participanții la noul mod de a aborda programarea.
Ce a convins echipa Punctul IT să participe la ComiCon 2023?
Comic Con este un eveniment unde creativitatea, libertatea de a-ți exprima pasiunea și inovația sunt celebrate, așa cum facem și noi la Punctul IT. Pe asta ne bazăm programa, ceea ce ne-a conectat instant cu comunitatea Comic Con. Faptul că există un loc special la acest eveniment pentru pasionații de jocuri video, programare și tehnologie a fost un semn că aici ne putem conecta cu un public mai larg.
Care este viziunea echipei Punctul IT asupra educației alternative?
În viziunea noastră, educația trebuie în primul rând să răspundă ritmului și modului unic de învățare al fiecăruia, să încurajeze creativitatea, curiozitatea și încrederea în sine.
De aceea, noul standard de abordare al cursurilor de programare pentru copii practicat la Punctul IT se bazează pe personalizare și aplicare practică: noi desenăm programa pentru fiecare cursant în parte, în funcție de nevoile și abilitățile sale. Programa este flexibilă și se transformă odată cu viziunea celor mici.
Vrem să le oferim abilități tehnice, încredere în sine și în propriile idei, dar și o viziune pragmatică. Astfel că mare parte din cursurile noastre se axează pe aplicații clare ale programării și pe a-i ajuta pe cei mici să-și dezvolte propriile viziuni ancorate în realitate.
Cum ați prezentat această viziune în cadrul ComiCon 2023?
Am creat un stand sub deviza „De la jucători, la creatori”, unde am prezentat 5 activități diferite, cu aplicații practice, pentru a demonstra exact cum abordăm cursurile de programare. Am ordonat activitățile în funcție de nivelul de dificultate, dar și pentru a evalua interesele specifice ale participanților.
De exemplu, primul stand a prezentat o serie de cartofi muzicali: printr-un circuit închis, participanții puteau atinge cartofii și crea muzică. Mai departe, am arătat cum poți programa și controla roboței, cum poți programa un braț mecanic și chiar cum funcționează imprimantele 3D. Participanții și-au putut proiecta propriile obiecte pentru a le imprima în 3D.
Pentru cei mai avansați, am adus și un set VR, în care puteau experimenta jocuri pe care le proiectau singuri pe un computer. Desigur, noi eram prezenți la fiecare pas, să explicăm cum funcționează totul.
Am dorit să arătăm că programarea poate fi distractivă și că poate avea multiple aplicații practice în funcție de ariile de interes ale fiecăruia. Nu e o competiție, e inovație prin joc și analiză.
De ce ați ales-o pe Lara Croft ca emblemă pentru standul de anul acesta?
Lara Croft a fost votată de comunitatea noastră de urmăritori online ca emblemă pentru Comic Con 2023. Nouă ne-a plăcut ideea enorm pentru că discreditează stigma din domeniul programării.
Lara Croft este eroina celebrului joc video Tomb Raider și este un model pentru fetele aventuroase și puternice. Dorința noastră a fost să arătăm că fetele sunt la fel de capabile și pasionate de tehnologie. Și am avut dreptate și în contextul Comic Conului, unde aproximativ 70% dintre participanții interesați de standul nostru au fost fete de toate vârstele!
Cum au răspuns participanții Comicon 2023 viziunii voastre?
Am primit foarte multe întrebări și mulți copii au petrecut peste o jumătate de oră programând brațul robotic, proiectând obiecte pentru imprimanta 3D, creându-și propriile jocuri VR, navigând roboțeii sau explorând circuitul muzical al cartofilor.
M-a încântat în special faptul că am atras persoane din toate categoriile de vârstă și din toate domeniile de interes. De exemplu, peste 200 de persoane între 30 și 50 de ani, părinți și bunici au participat la Comic Con 2023 și au explorat tehnologia împreună cu cei mici.
Paul Coman, absolvent al cursurilor Punctul IT, ne-a dezvăluit că a venit tocmai din Alba Iulia pentru a vă susține la Comic Con 2023. Care este raportul pe care îl păstrați cu foștii cursanți?
Avem o legătură strânsă cu toți foștii noștri cursanți și suntem mândri de realizările lor. Peste 67% dintre absolvenții noștri au continuat să studieze programarea în țară și în străinătate, iar mulți o integrează în proiectele lor personale. Știm asta, pentru că ne contactează frecvent pentru a ne povesti parcursul lor. Ne place în special când auzim că o mare parte din programa din primii ani facultate a fost deja parcursă la Punctul IT, ceea ce le-a ușurat munca în mod considerabil.
Paul Coman a absolvit cursurile noastre în 2021 și a fost printre primii mei elevi. A parcurs cele peste 500 de ore de cursuri disponibile pe site-ul nostru, cu un interes major. Faptul că a avut inițiativa de a ne susține la Comicon este extraordinar. Paul a rămas cu noi pe parcursul celor 3 zile, explicând din pasiune proprie, cot la cot cu noi, cum funcționează fiecare activitate pe care am pregătit-o.
Pentru noi toți, faptul că foștii cursanți devin susținători entuziaști ai Punctului IT și ne ajută să împărtășim viziunea noastră cu alți copii și părinți este un punct imens de mulțumire profesională.
Ce ți-a plăcut cel mai mult la ComiCon 2023? Ce a rămas în urma experienței?
Sincer, ceea ce mi-a plăcut cel mai mult a fost să văd entuziasmul și deschiderea oamenilor față de tehnologie și creativitate. Comic Con ne-a oferit oportunitatea să interacționăm cu o comunitate deschisă către inovație, care nu judeca modul de expresie și pasiunile celorlalți. Am rămas cu dorința de a continua să inspirăm și să informăm copiii despre lumea tehnologiei și inovației, în modul nostru propriu care se dovedește a fi din ce în ce mai eficient.