Publicat la: 21.06.2018. 17:55 / 555 views

INTERES SCĂZUT PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL DUAL. DOAR 50% DIN LOCURI AU FOST OCUPATE

La toamnă, se intră în al treilea an de implementare a învăţământului profesional dual la Buzău. În continuare, se constată un dezinteres din partea adolescenţilor, pentru a se forma într-o meserie căutată pe piaţa forţei de muncă. O dovedesc rezultatele de la prima etapă de înscriere la clasele de învăţământ profesional dual.

scoala-profesionalaLa nivelul judeţului Buzău, trei clase şi jumătate au fost aprobate pentru învăţământul profesional dual, sistem adresat absolvenţilor de gimnaziu care doresc să fie formaţi în diverse meserii, timp de trei ani. În această perioadă de şcolarizare, ei beneficiază de o bursă lunară de 400 de lei, iar după absolvire se pot angaja la compania care a asigurat formarea. În ciuda acestor oportunităţi, la prima etapă de selecţie a fost acoperită doar jumătate din paleta ofertată de licee.

La a doua etapă, înainte de noul an şcolar, este posibil să mai existe interes din partea absolvenţilor care nu îşi vor găsi un loc la un liceu tehnologic în cadrul admiterii computerizate.

La Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil”, clasa de electrician exploatare joasă tensiune a fost ocupată aproape în totalitate şi se mai aşteaptă doritori pentru a fi calificaţi în meseria de strungar. La Liceul Tehnologic “Henri Coandă” întrega clasă pentru operatori la maşini cu comandă numerică a fost ocupată, dar mai sunt locuri disponibile pentru lăcătuş în construcţii metalice şi utilaj tehnologic. Acelaşi profil poate fi urmat şi la Liceul “D. Filipescu”, unde se mai oferă formare pentru sudori. De asemenea, jumătate din clasa de mecanic auto de la Liceul din Smeeni a fost ocupată. (Mihai Bunăziua)

Lasati un comentariu

AVERTISMENT! CITITORII CARE POSTEAZĂ COMENTARII INJURIOASE, JIGNIRI LA ADRESA UNOR PERSOANE ŞI CARE FOLOSESC CUVINTE CARE NU AU CE CĂUTA PE UN SITE SERIOS, VOR AVEA COMENTARIILE ŞTERSE ŞI INTERDICŢIE, PRIN MIJLOACE TEHNICE, SĂ MAI POSTEZE COMENTARII !

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>